aktualności

najnowsze informacje

MSC chce odebrać Royal Caribbean tytuł największego statku wycieczkowego?

02.10.2024

Royal Caribbean słynie z przekształcania swoich statków wycieczkowych w destynacje.

W przeciwieństwie do starego pojęcia pływających hoteli, które zabierają pasażerów do portów, statki linii Oasis, Icon, Quantum, a nawet Freedom i Voyager Class są same w sobie celem podróży. Wielu pasażerów wybiera takie trasy, aby na pokładzie spędzić jak najwięcej czasu i skorzystać z jak największej ilości atrakcji. Każdy z tych statków oferuje liczne baseny, restauracje, bary oraz różnorodne miejsca rozrywki.

Największy statek wycieczkowy na świecie, Icon of the Seas, zdobył ten tytuł po Wonder of the Seas, który z kolei przejął go od swojego poprzednika, Symphony of the Seas.W rzeczywistości sześć największych statków wycieczkowych na świecie to statki Royal Caribbean, a gdy Utopia of the Seas wyruszy w rejs w lipcu, da Royal Caribbean tytuł siedmiu największych statków (Utopia nie przejmie tytułu największego statku na świecie, ale uplasuje się na jednym z kolejnych miejsc).

Obecnie linia wycieczkowa MSC Cruises zajmuje 7. miejsce z flagowym statkiem MSC World Europa. Jednak wszystko wskazuje na to, że MSC może próbować odebrać Royal Caribbean tytuł „największego statku wycieczkowego na świecie”.

Pod wieloma względami tytuł „największego statku wycieczkowego na świecie” to tylko kwestia prestiżu.

Projekt Icon of the Seas różni się znacząco od Wonder of the Seas, ale pięć, a wkrótce sześć statków klasy Oasis jest do siebie podobnych. Każdy z pierwszych pięciu był nieco większy od swojego poprzednika. Ta progresja zakończyła się na szóstym statku, Utopia of the Seas.

Tymczasem MSC Cruises, który jest wiodącą linią poza USA  stara się przyciągnąć amerykańskich pasażerów, którzy lubią ogromne wycieczkowce Royala. Armator wydaje się rozważać budowę statku, który będzie większy niż Icon of the Seas. Jednak ten projekt napotyka pewne trudności.

Linia wycieczkowa prowadzi rozmowy z Meyer Turku, fińskim oddziałem niemieckiej grupy Meyer Werft. Byłaby to zmiana w stosunku do jej zwykłych partnerów, Fincantieri i Chantiers de l'Atlantique, „prawdopodobnie z powodu braku dostępnych miejsc w stoczniach na budowę statków o wymaganej wielkości”, jak donosi Shipping Italy.

Możliwości są obecnie badane z Meyer Turku.

Większe nie zawsze znaczy lepsze

Zadanie budowy największego statku na świecie nie będzie proste. Icon of the Seas ma wyjątkową strukturę. Został zaprojektowany tak, aby pasażerowie mogli łatwo przemieszczać się między przestrzeniami publicznymi. Ma także innowacyjne elementy, takie jak The Pearl - masywna perłowa struktura mieszcząca schody prowadzące do Pearl Cafe w Royal Promenade. Oprócz oszałamiającego wyglądu, The Pearl pełni funkcję konstrukcyjną, która pozwala Royal Caribbean na zaoferowanie okien sięgających od podłogi do sufitu w Pearl Cafe.

Jeśli MSC Cruises lub jakakolwiek inna linia wycieczkowa zechce zdobyć tytuł „największego statku wycieczkowego na świecie”, niezwykle ważne będzie zwrócenie uwagi na projekt. Icon of the Seas jest ogromny, ale nie sprawia wrażenia przytłaczającego. Jego charakterystyczne „dzielnice” sprawiają, że statek wydaje się mniejszy, a miejscami nawet przytulny, ponieważ poruszanie się po nim jest stosunkowo łatwe.

Czynne w godzinach
9.00-17.00 PON-PT
Formularz Kontaktowy
Napisz do nas!